tirsdag den 5. juni 2007

3G hastighed

Da jeg lige havde fået telefonen, lavede jeg en videosamtale med min storebror, som ejer en N80. Jeg må sige at jeg var glædeligoverrasket over kvaliteten. Ikke at den på nogen måde er super i forhold til alt muligt andet video, men det virkede ret godt. Jeg skulle f.eks. vise ham hvor lille laderen er og det var jo det nemmeste at gøre.

Telefonen blev dog godt lun af at blive brugt sådan. Ikke noget kritisk, men det var da en del varmere end jeg havde regnet med.

Det fedeste var her i går hvor jeg ville prøve at downloade Opera. Det fylder 1,5 MB og det ville jeg normalt gøre over VLAN, da MB priserne er rimelig dyre. Men pga. Telmores sommertilbud med 4 kr pr. MB, tog jeg det var 3G. I starten var det GPRS hastighed, hvilket skuffede fælt. Men da jeg så gik ind i soveværelset, fik jeg åbenbart langt bedre forbindelse til 3G masten, hvilket medførte at hastigheden røg op på noget jeg nogenlunde kunne gætte mig til at være 50-60 KB/s!

Well, jeg er overbevist om at 3G kan en hel masse ting, men man skal være forberedt på at det er følsomt over for forstyrrelser.

Ingen kommentarer: