lørdag den 31. maj 2008

Opdagede en fejl i mine GPS indstillinger

Det var lidt irriterende at Nokia Maps konstant kom op (eller hvert 5-10 minut) med besked om at alle forbindelser var i brug og at man skulle lukke forbindelsen for noget andet, for at komme videre. Ikke at jeg kunne se hvad det var der skulle bruge forbindelsen og hvis man annullerede dens anmodning virkede alt tilsyneladende som det skulle.

Men jeg fik lige en tanke.

Havde læst Mobilgurus indlæg på Mobilmag, hvor han spørger til at GPSen er blevet langsommere med Nokia Maps 2, ville jeg lige se om mine indstillinger var korrekte. Ind i menuen -> værktøjer -> indstillinger -> Generelt -> Positionering -> Positioneringsmetoder kunne jeg se at alt der skulle være sat til, var sat til. Men kiggede jeg under positions server indstllingerne, kunne jeg se at den var sat til at bruge Telmore adgangspunktet, hvilket også var okay - da jeg brugte Telmore. Men i mellemtiden er jeg smuttet over til TDC, så nu skulle deres bruges i stedet. Har ellers været inde i listen over adgangspunkter og slettet alt med Telmore, men her blev den stadig husket. Ændrede det til TDC og vupti - nu virker det.

Det næste spørgsmål er så om det virker på hastigheden det tager at låse sin GPS position fast?

Ingen kommentarer: