søndag den 16. september 2007

Nyt headset - Nokia BH-501

Efter at have haft problemer med mit Jabra BT620s headset, sammen med min N95, prøvede jeg det sammen med en N73. Det viste sig at virke en del bedre imellem disse 2 enheder, så jeg blev rimelig irriteret, da det så nok var min telefon som var problemet.

Men så nemt skulle min trådløse musikoplevelse ikke slippe. Jeg købte derfor et Nokia BH-501 headset. Det er også mindre og lettere end mit Jabra headset, men til gengæld heller ikke lige så avanceret og lidt kortere batterilevetid. Der er ikke mulighed for at skippe sange osv., hvilket jeg dog ikke ser som et større problem. Der er dog stadig mulighed for at besvare opkald, så jeg er tilfreds.

Indtil videre er jeg tilfreds med Nokia headsættet, da det holder forbindelsen meget bedre. Jeg kan have telefonen i lommen uden afbrydelser. Høj trafik på mit trådløse netværk har heller ikke påvirket afspilningen af musik, så jeg regner med at det var et problem med Jabra. Jeg er også overbevist om at det sidder bedre fast på mit hoved og jeg mærker det mindre.

Om musikken lyder godt? Jo, det synes jeg, men jeg har heller ikke det store musikøre. Jeg har hørt musik afspillet fra min storebros iPod med nogle kvalitetshøretelefoner og ved med 100% sikkerhed at lyden var bedre i dem, men det er heller ikke det jeg går efter her. Jeg vil bare have trådløst musik og her synes jeg at BH-501 klare sig fint.

Der er dog nogle ting jeg godt så ændret:

  • Når man trykker på en knap (f.eks. volumen), kan man høre et højt mekanisk klik inde i hovedet. Det kunne godt være mere "blødt".
  • Placeringen af knapperne er underlige. Her så jeg gerne at volumen knapperne sad sættere på hinnanden og var byttet om.
  • Mulighed for at slukke den blå diode som blinker (langsomt).
En gang i fremtiden vil jeg måske forsøge mig med BH-604, som måske leverer endnu bedre lyd, men lige nu nyder jeg bare at jeg kan være trådløs. Når jeg har brugt det noget mere, vil jeg prøve at komme med en vurdeing af batteriforbrug for både headset og telefonen. Om telefonen bruger (meget) mere batteri over Bluetooth i forhold til at den skulle drive høretelefonerne selv, må tiden vise.

Ingen kommentarer: