fredag den 14. september 2007

Slider problem

Jeg var jo én af dem som har været så uheldige at få en N95 med defekt slider. Altså at den var løs og derfor gav efter hver gang man tastede på en af knapperne. Fik telefonen til at føles (mere) som en plastmobil.

Efter at have læst dette indlæg fra mobilmag.dk, besluttede jeg mig for at gøre det samme. Det viser sig nemlig at der har været en fejl i slideren i en del N95, som Nokia derfor trak tilbage indtil at de havde fået rettet fejlen. Derfor var det så svært at få fat i telefonen kort efter den blev lanceret. Nå, men tilbage til mit eventyr. Lige som Chris, gik jeg til Telekæden (Østerbro), som tog imod telefonen torsdag (?) i sidste uge og gav mig en låne telefon til 5 kr om dagen. I dag fik jeg så den glædelig besked at den var færdig, så lige efter arbejde kørte jeg til butikken. De havde de glemt at skrive ned hvornår jeg havde lånt den fra, så jeg fik lov til at slippe for at betale for lånetelefonen.

Og slideren - virker perfekt nu! Den laver ikke klikkelyde og den er blevet en smule mere strammere. Det er totalt lækkert.

Da jeg indleverede telefonen, sagde jeg også at jeg gerne ville have skiftet coveret, da jeg har tabt telefonen og har lavet nogle hakker. Men ham i butikken anbefalede mig IKKE at få det lavet samtidig (selv om jeg gerne ville betale for det), da deres teknikkere måske ville kæde diverse udenvendige skader sammen med slideren.

Da jeg fik den hjem overførte jeg den backup jeg havde lavet inden rep, da Telekæden opdatere softwaren til nyeste version (på ordre fra Nokia) når man har telefonen til rep. Herefter spillede det hele igen.

Ingen kommentarer: